Ładowarka DC-DC Qoltec Monolith 12/12 60 A [REFURB]
Wystaw opinię o produkcie

Kod producenta:
Kod produktu: MONOLITH60A_20250214120020
Koszty dostawy wybranego produktu
-
Kurier 20,00 zł
-
Kurier 40,00 zł
za pobraniem
-
Odbiór osobisty Elbląg (Lotnicza 1K) Darmowa
-
Odbiór osobisty Szczecin (Gryfińska 106) Darmowa
Cena dostawy dotyczy tego produktu (w wybranym wariancie - jeśli dotyczy). Może się ona zmienić po dodaniu innych produktów do koszyka.
Zapytaj o produkt

Jeśli chcesz przyspieszyć odpowiedź na Twoje pytanie, dodaj swój numer telefonu.
Administratorem danych osobowych jest MR KAPITAN SP. Z O.O.. Przetwarzamy je w celu przesłania odpowiedzi na zapytanie. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Udostępnianie karty produktu
Opis
Towar używany, po zwrocie, w pełni sprawny.
Inteligentna ładowarka DC-DC z serii Monolith, służąca do ładowania akumulatora hotelowego z akumulatora rozruchowego w systemach 12 woltowych. Jest kompatybilna z różnymi rodzajami akumulatorów, w tym LiFePO4, AGM, FLD, SLA i Gel. Dodatkowo wyposażona jest w liczne zabezpieczenia, które zapewniają bezpieczeństwo zarówno ładowarce, jak i podłączonym akumulatorom.
Dzięki podłączeniu ładowarki przewodem D+ mamy pewność, że akumulator rozruchowy nie zostanie rozładowany, gdyż ładowarka zacznie działać dopiero po wykryciu, że silnik pojazdu jest uruchomiony.
Dane techniczne:
PARAMETRY PODSTAWOWE | |
Napięcie wejściowe | 12 V |
Napięcie wyjściowe | 12 V |
Prąd wyjściowy | 60 A |
Moc | 720 W |
Obsługiwane technologie akumulatorów | LiFePO4, GEL, SLA, AGM, EFB, Li-ion |
Sprawność | 90% |
Złącza | Zaciski przykręcane M6 x 10 mm |
Zabezpieczenia | przed zbyt niskim i wysokim napięciem na wyjściu przeciwzwarciowe termiczne przed odwrotną polaryzacją przed przeładowaniem akumulatora |
Chłodzenie | Aktywne (2 wentylatory) |
WYMIARY | |
Szerokość | 310 mm |
Wysokość | 75 mm |
Głębokość | 180 mm |
Waga | 3 kg |
WARUNKI PRACY | |
Temperatura pracy | -20°C ~ +50°C |


Jeśli zastanawiasz się, czy właściwszym urządzeniem dla ciebie będzie separator akumulatorów Cyrix, czy ładowarka DC-DC taka jak Orion, lub Monolith, przygotowaliśmy przejrzystą tabelę wad i zalet, oraz kilka uwag, które mogą ci pomóc w wyborze:
SEPARATOR |
ŁADOWARKA DC-DC |
---|---|
SZYBSZE ŁADOWANIE ¹ |
WOLNIEJSZE ŁADOWANIE ¹ |
TAŃSZY |
DROŻSZA |
DZIAŁA W OBIE STRONY ² |
DZIAŁA TYLKO W JEDNĄ STRONĘ ² |
INTENSYWNIE WZBUDZA ALTERNATOR, |
BEZPIECZNIEJSZA DLA ALTERNATORA |
DOŁADOWUJE AKUMULATOR DO ~90% |
DOŁADOWUJE AKUMULATOR DO 100% |
BRAK INFORMACJI O STATUSIE |
SYGNALIZACJA PRACY DIODĄ I PRECYZYJNE |
Uwagi:
¹ Dla Cyrixa będzie to w zależności od wielu czynników 25-50 A przy pojemności 100 Ah i 50-100 A dla 200 Ah, a dla Oriona maksymalnie 30 A (w zależności od modelu).
² Cyrix w dużym uproszczeniu jest jedynie przekaźnikiem, który łączy albo rozłącza akumulator rozruchowy i hotelowy. Ma więc możliwość ładowania akumulatora rozruchowego przez hotelowy, co oznacza, że jeśli mamy moduł fotowoltaiczny i ładuje on akumulator hotelowy, to gdy naładuje go do pełna, zaczyna doładowywać akumulator rozruchowy. Ma także opcję awaryjnego rozruchu, korzystając z energii obu akumulatorów. Ładowarka tylko ładuje akumulator hotelowy poprzez rozruchowy.
- Jeżeli twój samochód jest starszy niż 8 lat, w pierwszej kolejności rekomendujemy sprawdzenie alternatora pod obciążeniem. Jeżeli okaże się słaby lub wysłużony, to zalecamy jego wymianę lub regenerację, gdyż obydwa porównywane urządzenia będą tylko pogarszały jego stan (przy czym ładowarka DC-DC jest dla niego bezpieczniejsza).
- Jeżeli posiadasz alternator o wydajności 90 A - 110 A, zalecamy ładowanie nim nie większy niż 100 Ah akumulator hotelowy. W przypadku 200 Ah akumulatorów zalecamy co najmniej 150 A alternator.
- Należy mieć na uwadze, że, mimo iż ładowarka DC-DC będzie ładowała akumulator rozładowany poniżej 20% (~11,5 V) „bezpieczniej” niż Cyrix (mniejszym prądem), to po osiągnięciu tego progu za każdym razem akumulator i tak „ucierpi”, co będzie prowadziło do pogorszenia jego parametrów i sprawności. Trzeba więc pamiętać, żeby nie rozładowywać akumulatora poniżej 11,5 V, co przy prawidłowej instalacji i normalnym użytkowaniu nie powinno się wydarzać zbyt często.
- Podczas gdy ładowarki DC-DC są skonfigurowane tak, aby jedynie bezpiecznie naładować akumulator hotelowy, Cyrix może być wykorzystywany do bezpośredniego zasilania urządzeń podpiętych pod instalację elektryczną. W poprawnie połączonej instalacji elektrycznej część energii z separatora trafi wtedy bezpośrednio na przykład do przetwornicy 12/230 V i można przykładowo zaparzyć kawę lub nagrzać wodę w elektrycznym bojlerze korzystając z alternatora, z pominięciem pobierania energii z akumulatora (w większości). Przekłada się to na zwiększenie żywotności akumulatora i zwiększenie dostępnych cykli ładowania/rozładowania.


- Gotowe przewody do połączenia akumulatorów, zabezpieczone bezpiecznikami automatycznymi.
Opinie
Jeśli dodałeś/-aś recenzję, a nie pojawiłą się na liście, być może oczekuje na moderację.