zwroty 14 dni na zwrot
dostawa darmowa dostawa od 5000 zł
Koszyk

Twój koszyk jest pusty

Ładowarka DC-DC Qoltec Monolith 12/12 60 A [REFURB]

Producent: Qoltec (przejdź do produktów)
0.00 (Oceny: 0 Recenzje: 0) Przejdź do sekcji Opinie
780,00 zł
szt.
Dostępność:
product-availability-module na wyczerpaniu

Kod producenta:

Kod produktu: MONOLITH60A_20250214120020

Czas wysyłki: 48 godzin
Odbiór osobisty od 0,00 zł

Zapytaj o produkt
Udostępnij

Opis

Towar używany, po zwrocie, w pełni sprawny.

Inteligentna ładowarka DC-DC z serii Monolith, służąca do ładowania akumulatora hotelowego z akumulatora rozruchowego w systemach 12 woltowych. Jest kompatybilna z różnymi rodzajami akumulatorów, w tym LiFePO4, AGM, FLD, SLA i Gel. Dodatkowo wyposażona jest w liczne zabezpieczenia, które zapewniają bezpieczeństwo zarówno ładowarce, jak i podłączonym akumulatorom.

Dzięki podłączeniu ładowarki przewodem D+ mamy pewność, że akumulator rozruchowy nie zostanie rozładowany, gdyż ładowarka zacznie działać dopiero po wykryciu, że silnik pojazdu jest uruchomiony.

Dane techniczne:

PARAMETRY PODSTAWOWE  
Napięcie wejściowe 12 V
Napięcie wyjściowe 12 V
Prąd wyjściowy 60 A
Moc 720 W
Obsługiwane technologie akumulatorów LiFePO4, GEL, SLA, AGM, EFB, Li-ion
Sprawność 90%
Złącza Zaciski przykręcane M6 x 10 mm
Zabezpieczenia przed zbyt niskim i wysokim napięciem na wyjściu
przeciwzwarciowe
termiczne
przed odwrotną polaryzacją
przed przeładowaniem akumulatora
Chłodzenie Aktywne (2 wentylatory)
WYMIARY  
Szerokość 310 mm
Wysokość 75 mm
Głębokość 180 mm
Waga 3 kg
WARUNKI PRACY  
Temperatura pracy -20°C ~ +50°C

 

 

Co warto wiedzieć?

Jeśli zastanawiasz się, czy właściwszym urządzeniem dla ciebie będzie separator akumulatorów Cyrix, czy ładowarka DC-DC taka jak Orion, lub Monolith, przygotowaliśmy przejrzystą tabelę wad i zalet, oraz kilka uwag, które mogą ci pomóc w wyborze:

SEPARATOR

ŁADOWARKA DC-DC

SZYBSZE ŁADOWANIE ¹

WOLNIEJSZE ŁADOWANIE ¹

TAŃSZY

DROŻSZA

DZIAŁA W OBIE STRONY ²

DZIAŁA TYLKO W JEDNĄ STRONĘ ²

INTENSYWNIE WZBUDZA ALTERNATOR,
CO MOŻE W SKRAJNYCH PRZYPADKACH
PROWADZIĆ DO JEGO SZYBSZEGO ZUŻYCIA

BEZPIECZNIEJSZA DLA ALTERNATORA 

DOŁADOWUJE AKUMULATOR DO ~90%

DOŁADOWUJE AKUMULATOR DO 100%

BRAK INFORMACJI O STATUSIE

SYGNALIZACJA PRACY DIODĄ I PRECYZYJNE
INFORMACJE POPRZEZ APLIKACJĘ (ORION)

 

Uwagi:


¹
Dla Cyrixa będzie to w zależności od wielu czynników 25-50 A przy pojemności 100 Ah i 50-100 A dla 200 Ah, a dla Oriona maksymalnie 30 A (w zależności od modelu).
² Cyrix w dużym uproszczeniu jest jedynie przekaźnikiem, który łączy albo rozłącza akumulator rozruchowy i hotelowy. Ma więc możliwość ładowania akumulatora rozruchowego przez hotelowy, co oznacza, że jeśli mamy moduł fotowoltaiczny i ładuje on akumulator hotelowy, to gdy naładuje go do pełna, zaczyna doładowywać akumulator rozruchowy. Ma także opcję awaryjnego rozruchu, korzystając z energii obu akumulatorów. Ładowarka tylko ładuje akumulator hotelowy poprzez rozruchowy.

  • Jeżeli twój samochód jest starszy niż 8 lat, w pierwszej kolejności rekomendujemy sprawdzenie alternatora pod obciążeniem. Jeżeli okaże się słaby lub wysłużony, to zalecamy jego wymianę lub regenerację, gdyż obydwa porównywane urządzenia będą tylko pogarszały jego stan (przy czym ładowarka DC-DC jest dla niego bezpieczniejsza).
  • Jeżeli posiadasz alternator o wydajności 90 A - 110 A, zalecamy ładowanie nim nie większy niż 100 Ah akumulator hotelowy. W przypadku 200 Ah akumulatorów zalecamy co najmniej 150 A alternator.
  • Należy mieć na uwadze, że, mimo iż ładowarka DC-DC będzie ładowała akumulator rozładowany poniżej 20% (~11,5 V) „bezpieczniej” niż Cyrix (mniejszym prądem), to po osiągnięciu tego progu za każdym razem akumulator i tak „ucierpi”, co będzie prowadziło do pogorszenia jego parametrów i sprawności. Trzeba więc pamiętać, żeby nie rozładowywać akumulatora poniżej 11,5 V, co przy prawidłowej instalacji i normalnym użytkowaniu nie powinno się wydarzać zbyt często.
  • Podczas gdy ładowarki DC-DC są skonfigurowane tak, aby jedynie bezpiecznie naładować akumulator hotelowy, Cyrix może być wykorzystywany do bezpośredniego zasilania urządzeń podpiętych pod instalację elektryczną. W poprawnie połączonej instalacji elektrycznej część energii z separatora trafi wtedy bezpośrednio na przykład do przetwornicy 12/230 V i można przykładowo zaparzyć kawę lub nagrzać wodę w elektrycznym bojlerze korzystając z alternatora, z pominięciem pobierania energii z akumulatora (w większości). Przekłada się to na zwiększenie żywotności akumulatora i zwiększenie dostępnych cykli ładowania/rozładowania.
  Co warto dobrać? 

Opinie

0.00
Liczba ocen: 0
Oceń i opisz