Separator akumulatorów Victron Cyrix-Li-ct 12/24 V 230 A do LiFePo4
Opis
Separator akumulatorów Victron Cyrix służy do automatycznego łączenia równoległego akumulatorów. W przypadku kamperów będzie to z reguły akumulator rozruchowy pojazdu, połączony z alternatorem, oraz akumulator hotelowy. Urządzenie pozwala zatem ładować akumulator hotelowy na załączonym silniku pojazdu poprzez alternator, pośrednio przez akumulator rozruchowy. Mikroprocesor urządzenia czuwa nad tym, aby łączenie akumulatorów następowało tylko w określonych warunkach, aby nie uszkodzić, ani nie eksploatować zbytnio żadnego z dołączonych do niego akumulatorów.
Cyrix stale mierzy napięcie obu podpiętych do niego akumulatorów, dzięki czemu wykrywa również, gdy akumulator rozruchowy ładowany jest zewnętrzną ładowarką. W tym wypadku, po wykryciu, że jest on już "pełny", załącza się i przepuszcza prąd do akumulatora w części mieszkalnej kampera.
Użyteczną funkcją może być Start Assist, czyli możliwość podpięcia do Cyrixa przełącznika, który powoduje, że łączy on na 30 sekund akumulatory (nawet na wyłączonym silniku), dzięki czemu możemy odpalić samochód nawet na częściowo rozładowanym akumulatorze rozruchowym.
Urządzenie automatycznie dostosowuje się do napięcia systemowego 12 V lub 24 V.
Dane techniczne:
PARAMETRY PODSTAWOWE | |
Prąd ciągły | 230 A |
Napięcie łączenia akumulatorów | 12 V: 13,4 V < V < 13,7 V: 120 s 13,7 V < V < 13,9 V: 30 s V > 13,9 V: 4 s 24 V: 26,8 V < V < 27,4 V: 120 s 27,4 V < V < 27,8 V: 30 s V > 27,8 V: 4 s |
Napięcie rozłączania akumulatorów | 12 V: 13,3 V < V < 13,2 V: 10 s V < 13,2 V: natychmiastowo 24 V: 26,6 V < V < 26,4 V: 10 s V < 26,4 V: natychmiastowo |
Pobór prądu w trakcie otwarcia (akumulatory rozpięte) | <4 mA |
INNE | |
Wspomaganie rozruchu | TAK (łączy akumulatory na 30 sekund) |
Dioda stanu | TAK |
WYMIARY | |
Szerokość | 100 mm |
Wysokość | 65 mm |
Głębokość | 50 mm |
Waga | 0,27 kg |
WARUNKI PRACY | |
Klasa ochrony IP | IP 54 |
- Separator współpracuje z akumulatorami hotelowymi o pojemności do 200 Ah.
- Separatory Cyrix można stosować w samochodach produkowanych do 2017 roku. Do samochodów produkowanych od 2018 roku należy stosować ładowarki DC-DC, na przykład Victron Orion z naszej oferty.
- W przypadku, gdy w pojeździe znajduje się "słabszy" alternator o wydajności poniżej 150 A, zalecamy jego wymianę na co najmniej 150 A.
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.