zwroty 14 dni na zwrot
dostawa darmowa dostawa od 5000 zł
Koszyk

Twój koszyk jest pusty

Zestaw - Separator akumualtorów Cyrix-Li-ct 120 A, wraz z gotowymi przewodami 2,5 - 8 metrów

Producent: MrKapitan (przejdź do produktów)
0.00 (Oceny: 0 Recenzje: 0) Przejdź do sekcji Opinie
955,00 zł

Wybierz wariant produktu:

Poszczególne warianty mogą różnić się ceną

szt.
Dostępność:
product-availability-module średnia ilość

Kod producenta:

Kod produktu: ZEST SEP

Czas wysyłki: 48 godzin
Odbiór osobisty od 0,00 zł

Zapytaj o produkt
Udostępnij

Opis

Zestaw składający się z separatora akumulatorów Cyrix-Li-ct 120 A (dla akumulatorów LiFePo4) oraz kompletu przewodów zabezpieczonych bezpiecznikami.

Ważne!
  • Separator współpracuje z akumulatorami hotelowymi o pojemności do 200 Ah. Po więcej informacji zapraszamy na stronę produktu Cyrix-Li-ct 120 A
  • Separatory Cyrix mają funkcję Start Assist, która łączy akumulator hotelowy z rozruchowym, aby wspomóc go podczas zapłonu silnika. Korzystanie z tej funkcji jest jednak przeznaczone dla zaawansowanych użytkowników, ponieważ trzeba pamiętać o wyłączeniu asysty po każdym użyciu, w przeciwnym razie można rozładować któryś z akumulatorów. W związku z tym, w zestawach nie dołączamy przewodu, który umożliwia korzystanie ze Start Assist.

W zestawie znajdują się:

  • Przewód o przekroju 35 mm², o długości 2,5 - 8 metrów z końcówkami oczkowymi M8, lub z jednej strony tulejką do bloku rozdzielczego, do połączenia biegunów ujemnych akumulatorów
  • Przewód o przekroju 35 mm², o długości 2,5 - 8 metrów z końcówką oczkową M6 do podłączenia separatora z jednej strony oraz końcówką M8, lub  tulejką do bloku rozdzielczego z drugiej, do podłączenia do akumulatora hotelowego, zabezpieczony bezpiecznikiem MEGAVAL 125 A bliżej akumulatora hotelowego (przewód w 2 odcinkach - 240/390/590/790 cm, oraz 10 cm ze względu na bezpiecznik)
  • Przewód o przekroju 35 mm², o długości 0,5 metra (40 cm + 10 cm ze względu na bezpiecznik) z końcówką oczkową M6 do podłączenia separatora z jednej strony oraz końcówką M8 z drugiej do podłączenia akumulatora rozruchowego, zabezpieczony bezpiecznikiem MEGAVAL 125 A bliżej oczka M8 (przy akumulatorze)
  • Przewód o przekroju 1 mm², o długości 10 cm, zakończony z jednej strony końcówką oczkową M6, a z drugiej konektorem wsuwanym do wykonania mostka BMS
  • Przewód o przekroju 1 mm², o długości 1 metra z konektorem wsuwanym do podłączenia przewodu minusowego oraz końcówką M8 podłączenia do akumulatora rozruchowego.

 

Co warto wiedzieć?

Jeśli zastanawiasz się, czy właściwszym urządzeniem dla ciebie będzie Cyrix, czy Orion, przygotowaliśmy przejrzystą tabelę wad i zalet, oraz kilka uwag, które mogą ci pomóc w wyborze:

CYRIX ORION
Szybsze ładowanie (20 A - 100 A)¹ Wolniejsze ładowanie (50 A)¹
Tańszy Droższy
Działa w obie strony² Działa tylko w jedną stronę²
Intensywnie wzbudza alternator, co może w skrajnych przypadkach prowadzić do jego szybszego zużycia Bezpieczniejszy dla alternatora
Doładowuje akumulator do ~90% Doładowuje akumulator do 100%
Brak informacji o statusie Sygnalizacja pracy diodą i precyzyjne informacje poprzez aplikację (Bluetooth)

 

Uwagi:


¹
Dla Cyrixa będzie to w zależności od wielu czynników 25-50 A przy pojemności 100 Ah i 50-100 A dla 200 Ah, doatkowo prędkość ładowania będzie zależna od stopnia naładowania akumulatora hotelowego (szybka dla 0%-20% (100A) , średnio szybka dla 20%-40% (60A) , średnia dla 40%-70% (40A), wolna dla 70%-100% (20A), a dla Oriona maksymalnie 15-50 A (w zależności od modelu).

² Cyrix w dużym uproszczeniu jest jedynie przekaźnikiem, który łączy albo rozłącza akumulator rozruchowy i hotelowy. Ma więc możliwość ładowania akumulatora rozruchowego przez hotelowy, co oznacza, że jeśli mamy moduł fotowoltaiczny i ładuje on akumulator hotelowy, to gdy naładuje go do pełna, zaczyna doładowywać akumulator rozruchowy. Ma także opcję awaryjnego rozruchu, korzystając z energii obu akumulatorów. Orion tylko ładuje akumulator hotelowy poprzez rozruchowy.

  • Jeżeli twój samochód jest starszy niż 8 lat, w pierwszej kolejności rekomendujemy sprawdzenie alternatora pod obciążeniem. Jeżeli okaże się słaby lub wysłużony, to zalecamy jego wymianę lub regenerację, gdyż obydwa porównywane urządzenia będą tylko pogarszały jego stan (przy czym Orion jest dla niego bezpieczniejszy).
  • Jeżeli twój alternator ma dany prąd ładowania (np. 100 A), to nie znaczy, że będzie ładował akumulator "hotelowy" prądem o takim natężeniu! Jaki konkretnie prąd będzie przekazywany do akumulatora, zależy od wielu czynników i systemów zainstalowanych w twoim modelu pojazdu.
  • Jeżeli posiadasz alternator o wydajności 90 A - 110 A, zalecamy ładowanie nim nie większy niż 100 Ah akumulator hotelowy. W przypadku 200 Ah akumulatorów zalecamy co najmniej 150 A alternator.
  • Należy mieć na uwadze, że, mimo iż Orion będzie ładował akumulator rozładowany poniżej 20% (~11,5 V) „bezpieczniej” niż Cyrix (mniejszym prądem), to po osiągnięciu tego progu za każdym razem akumulator i tak „ucierpi”, co będzie prowadziło do pogorszenia jego parametrów i sprawności. Trzeba więc pamiętać, żeby nie rozładowywać akumulatora poniżej 11,5 V, co przy prawidłowej instalacji i normalnym użytkowaniu nie powinno się wydarzać zbyt często.
  • Podczas gdy Orion jest skonfigurowany tak, aby jedynie bezpiecznie naładować akumulator hotelowy, Cyrix może być wykorzystywany do bezpośredniego zasilania urządzeń podpiętych pod instalację elektryczną. W poprawnie połączonej instalacji elektrycznej część energii z separatora trafi wtedy bezpośrednio na przykład do przetwornicy 12/230 V i można przykładowo zaparzyć kawę lub nagrzać wodę w elektrycznym bojlerze korzystając z alternatora, z pominięciem pobierania energii z akumulatora (w większości). Przekłada się to na zwiększenie żywotności akumulatora i zwiększenie dostępnych cykli ładowania/rozładowania.
 

Opinie

0.00
Liczba ocen: 0
Oceń i opisz