Akumulator LiFePOK4 MrKapitan PREMIUM 200 Ah pod siedzenie do "trojaczków" (x250, x290) (BT)
Kod produktu: 200AH LIFEPO4 troj
-
Kurier 20,00 zł
-
Kurier 80,00 zł
za pobraniem
-
Odbiór osobisty Elbląg (Lotnicza 1K) Darmowa
-
Odbiór osobisty Szczecin (Gryfińska 106) Darmowa
Cena dostawy dotyczy tego produktu (w wybranym wariancie - jeśli dotyczy). Może się ona zmienić po dodaniu innych produktów do koszyka.
Administratorem danych osobowych jest MR KAPITAN SP. Z O.O.. Przetwarzamy je w celu przesłania odpowiedzi na zapytanie. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Opis
Aby uzyskać darmową dostawę, zaznacz w koszyku opcję "Mam kupon rabatowy" i wpisz kod "LIT0", a następnie wciśnij "użyj".
Nowa, specjalna wersja naszych akumulatorów! Kształt akumulatora pozwala go zmieścić pod siedzeniem pasażera w kamperach i kampervanach na bazie Fiata Ducato/ Peugeot Boxera/ Citroen Jumpera, wyprodukowanym od roku 2006 (wersje x250 i x290). Dzięki temu wykorzystujemy miejsce pod siedzeniem!
Akumulatory MrKapitan LiFePoK4 są całkowicie bezobsługowe i umożliwiają uniknięcie konieczności doładowywania akumulatora, gdy nie jest on używany, co jest często wymagane przy tradycyjnych akumulatorach ołowiowych. Dzięki zastosowaniu systemu BMS (Battery Management System), akumulator jest monitorowany i chroniony przed nadmiernym naładowaniem (> 15 V), nadmiernie głębokim rozładowaniem (< 10,5 V) lub przegrzaniem. Ilość cykli pracy tego akumulatora o pojemności 200 Ah wynosi ok. 4000 przy rozładowaniach DoD (Depth of Discharge — głębokość rozładowania) do 50%! Oznacza to, że nawet przy intensywnym użytkowaniu, na przykład w kamperze, który jest używany przez cały rok, akumulator będzie służył nawet przez 10 lat!
Akumulatory te nie posiadają efektu pamięci, co oznacza, że stan ich częściowego lub całkowitego rozładowania nie wpływa na ich żywotność. Są one zaprojektowane do pracy w cyklach i do głębokich rozładowań.
BMS w akumulatorach MrKapitan LiFePoK4 wyposażony jest w moduł Bluetooth, dzięki któremu w smartfonie można kontrolować proces ładowania i rozładowywania akumulatora, oraz na bieżąco go monitorować. Poza tym aplikacja posiada jeszcze wiele innych funkcji, o których można przeczytać w dostępnej na dole strony instrukcji obsługi, gdzie znajdują się także linki do pobrania aplikacji.
Do długiej listy zalet tych akumulatorów należy też dodać to, że są niezwykle lekkie (wersja 200 Ah waży zaledwie 21,5 kg!), mogą pracować w dowolnej pozycji i "przyjmują" duże prądy, dzięki czemu można je naładować do pełna w ok. 3-4 godziny.
Jedną z niewielu zaś wad jest to, że nie mogą być ładowane w temperaturze poniżej 0°C. Nasze akumulatory posiadają jednak zabezpieczenie, dzięki któremu akumulator sam "wie", że temperatura jest za niska i nawet przy próbie naładowania go w zbyt niskiej temperaturze po prostu nie będzie się ładował. Dodatkowo wersja premium wyposażona jest w maty grzewcze, które w momencie spadku temperatury poniżej zera ogrzewają akumulator i pozwalają go normalnie ładować!
Dodatkowo rozmiary akumulatora pozwalają zmieścić go pod fotel, m. in. w "trojaczkach"!
WAŻNE
Jeśli tylko wymieniasz akumulator w swoim pojeździe i nie chcesz ingerować w instalację elektryczną, a na Twoim starym akumulatorze były klemy, będziesz potrzebował także odpowiednich adapterów wkręcanych w akumulator. Możesz je nabyć TUTAJ
Dane techniczne:
PARAMETRY PODSTAWOWE | |
Pojemność | 200 Ah |
Napięcie nominalne | 12,8 V |
Typ | LiFePo4 |
Klemy | M8 |
ROZŁADOWANIE | |
Maksymalny ciągły prąd rozładowania | 150 A |
ŁADOWANIE | |
Maksymalny zalecany prąd ładowania | 100 A |
Optymalny prąd ładowania | 40 A |
Zalecane napięcie ładowania | 14,2 V |
WYMIARY | |
Szerokość | 357 mm |
Wysokość | 152 mm |
Głębokość | 300 mm (z klemami 338 mm) |
Waga | 21,5 kg |
ŻYWOTNOŚĆ | |
Stopień samorozładowania (przy 25°C) | 3%/miesiąc |
WARUNKI PRACY | |
Temperatura ładowania | -20°C do +45°C |
Temperatura rozładowywania | -20°C do +60°C |
Temperatura przechowywania | -5°C do +35°C |
8 ARGUMENTÓW, DLACZEGO WARTO WYBRAĆ GOTOWY AKUMULATOR ZAMIAST "SKŁADAĆ" SWÓJ Z TANICH OGNIW:
Cecha | Gotowy akumulator LiFePO4 | DIY akumulator LiFePO4 |
---|---|---|
Hermetyczne zamknięcie - ochrona przed wilgocią i korozją | Tak | Brak obudowy, konieczność zadbania o szczelne zabezpieczenie we własnym zakresie |
Odpowiednie ułożenie i skompresowanie ogniw | Tak | Nieodpowiednio ułożone ogniwa z czasem puchną i mogą się przecierać |
Dobór ogniw | Ogniwa są wyselekcjonowane i dobrane pod kątem identycznych parametrów | Kupując pojedyncze ogniwa, często można otrzymać egzemplarze z mocno "rozjechanymi" parametrami względem siebie, co ma duży wpływ na wydajność akumulatora (najsłabsze ogniwo drastycznie zaniża parametry całego akumulatora) |
Maty grzewcze i termometry | Zintegrowane (można korzystać z akumulatora w temp. poniżej 0°C) | Do samodzielnej instalacji, konieczność posiadania wiedzy w temacie dogrzewania ogniw, nieprawidłowe rozmieszczenie mat może uszkodzić ogniwa, które będą niedogrzane podczas ładowania |
Gwarancja | 5 lat, wymiana "jeden za jeden" | Brak lub ograniczona gwarancja, konieczność odsyłania niesprawnych ogniw nierzadko za granicę |
Ładowanie wyższym prądem | BMS dostosowany do pojemności ogniw, tzn. 100 Ah "przyjmie" prąd 100 A | Zazwyczaj ograniczone, ogniwa np. 280 Ah "przyjmują" ok. 50 A |
Pojemność ogniw | Zgodna z deklaracją | Często niższa niż deklarowana |
Koszt przy zleceniu montażu osobie trzeciej |
Oszczędność na gwarancji i serwisie | Koszty sumaryczne (ogniwa + bms + osprzęt + robocizna) porównywalne z gotowym akumulatorem |
Porównaj funkcje akumulatorów z naszych serii:
Zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem | X | X | X |
Zabezpieczenie przed przeładowaniem | X | X | X |
Zabezpieczenie przed ładowaniem poniżej 0°C | X | X | X |
Bocznik pomiarowy | X | X | |
Łączność Bluetooth | X | X | |
Maty grzewcze | X |
Linki do aplikacji do zarządzania BMS przez Bluetooth - XiaoXiang:
Android
iOS
Pliki do pobrania
Karta produktu
Instrukcja obsługi aplikacji XiaoXiang
Opinie
Jeśli dodałeś/-aś recenzję, a nie pojawiłą się na liście, być może oczekuje na moderację.